FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Anime-sama Strona Główna
->
Galeria
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Przeprowadzka
----------------
PRZENIESIENIE ZARZĄDU FORUM!!!
Forum
----------------
Regulamin
Czarna Lista
Ogłoszenia
Hydepark
Off Top'y
Fabuła
Postacie
Filmiki
Galeria
Chat
Śmietnik
Fabuła
Postacie
Zanpaktou
Oddziały
Fabuła
Postacie
Drużyny
Techniki
DB
DBZ
DBGT
DB Kai
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Fabuła
Postacie
Naruto
----------------
Fabuła
Postacie
Demony
Jutsu
Rodzaje i Style walki
Bronie
Organizacje i Klany
Powtórki
Pozostałe Anime i Mangi
----------------
GTO
Bleach
Eyeshield 21
Dragon Ball
Full Metal Alchemist
Death Note
Soul Eater
Code Geass
Pozostałe tytuły
ShoutBox
----------------
ShoutBox
kekkei genkai
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
gaameer
Wysłany: Sob 20:33, 24 Sty 2009
Temat postu:
Gatunek rpg, gra robiona jest rm XP. Program wydaje się łatwy w obsłudze.. Ale żeby wyszła z tego niezła gra niestety nie można jechać po rtp i podstawowych skryptach ;/
Onizuka
Wysłany: Sob 20:26, 24 Sty 2009
Temat postu:
a tak apropos w czym robisz tą grę? jaki gatunek ? jeśli potrzebujesz kogoś na jakieś stanowisko, w wolnej chwili mógł bym pomóc ...
gaameer
Wysłany: Sob 20:21, 24 Sty 2009
Temat postu:
Ten płonący miecz(?) ma dziwne cieniowanie, tak jakbyś się do ostrza nie dobierał xD Nieźle.. Imho ta czerwono niebieska rybka, palma i książeczka religijna wygląda jak "na odwal się" ;p Ale szafki Ci fajnie wychodza, Ja zawsze miałem problemy z izometrycznymi ;/
Onizuka
Wysłany: Sob 20:17, 24 Sty 2009
Temat postu:
nie chciało mi się tych białych boków ucinać wystarczy że musiałem różowe tło usuwać z wszystkich prac wklejając je na osobny arkusz xD (róż była stosowana jako kolor przezroczysty xD)
gaameer
Wysłany: Sob 20:12, 24 Sty 2009
Temat postu:
Aktualnie też robię grę, ale póki co projekt podupada ;/ Mało rąk do pracy.. Ja zaczynam łapać lenia.. I figa z makiem ;p
Onizuka
Wysłany: Sob 19:55, 24 Sty 2009
Temat postu:
kiedyś bardzo prężnie zajmowałem się rysowaniem czegoś takiego, jako że kuzyni znają się dobrze na c++ i robili grę "Rekmos" może gdzieś coś w internecie znajdziecie o tym jak wam zależy. No i ja pracowałem na etacie (bezpłatnym ;/) głównego grafika a wszystko co rysowałem było właśnie tą techniką rysowane, postaram się w najbliższym czasie umieścić kilka, kilkanaście moich prac xP
gaameer
Wysłany: Sob 19:49, 24 Sty 2009
Temat postu: Pixel Art :)
Czyżby istniał do tego lepszy dział? XD Praktycznie każdy patrzący na bronie z Tibii/Margonem twierdzi iż są to gówna wykonane w paincie, co do wykonania w paincie mają rację, ale czy zdawali sobie sprawę ile z tym roboty?
Zamieszczę ogólne informacje o "sztuce" zwanej Pixel Art, potem dodam trochę moich pracek.
Pixel art
- Pixel art jest sposobem tworzenia grafiki rastrowej za pomocą programów pozwalających na edytowanie obrazów na poziomie pojedynczych pikseli (np. MS Paint, Paint Shop Pro, GIMP).
Ograniczenia:
W pixel arcie zwykle korzysta się z niewielkich palet kolorów. Wynika to z historii zastosowań pixel artu na urządzeniach o ograniczonych możliwościach, takich jak starsze konsole do gier lub telefony komórkowe.
"Czyste" pixel arty są z założenia rysowane piksel po pikselu bez używania filtrów. Większość osób uważa, że można korzystać z narzędzi rysujących gotowe kształty jak elipsy, prostokąty i linie oraz używać wypełnienia. Używanie filtrów, takich jak automatyczny antyaliasing powszechnie uważane jest jednak za niedopuszczalne. Pixel art wyróżnia się bowiem sposobem rysowania, a nie jego efektem.
Obrazy, które nie są rysowane zgodnie z zasadami pixel artu, ale wyglądają jak pixel art nazywane są oekaki. Jednak często, aby przyśpieszyć proces tworzenia grafiki do gier, tworzy się takie obrazy. Dzięki temu, przy mniejszym nakładzie pracy można uzyskać taki sam, lub nawet lepszy efekt.
Techniki rysowania:
Często używanymi technikami jest ręczny antyaliasing i dithering. Antyaliasing to nic innego jak wygładzanie wszelkich ostrych (pixelowych) krawędzi. Wymaga on wysokich umiejętności od grafika. Natomiast dithering, który można nazwać "gładkim cieniowaniem", to mieszanie ze sobą kolorów poprzez naprzemienne umieszczanie ich obok siebie. Robi się tak, aby uzyskać efekt większej liczby kolorów. Kiedyś był on używany z konieczności - dzisiaj świadczy o umiejętnościach grafika.
Lineart:
Rysowanie pixel artu w przeważnej większości przypadków rozpoczynane jest stworzeniem lineartu, czyli pixel artu który nie zawiera kolorów, jedynie czarne kontury. Dzięki niemu możemy zobaczyć jak wygląda nasze dzieło jeszcze bez żadnych efektów. Pokolorowany lineart ułatwia używanie różnych technik, łatwiej opanować tworzenie obrazu. Rysowanie bez niego sprawia niektórym bardzo wiele problemów.
Zapis i kompresja:
Pixel arty zwykle zapisuje się w formatach nie obniżających jakości obrazu, takich jak PNG i GIF. Z pewnością nieodpowiednim do tego celu formatem jest JPG, który (często mimo większej objętości) w znacznej mierze obniża jakość obrazka. Jednakże należy zachować ostrożność przy zapisywaniu w formacie GIF, ponieważ niektóre programy kompresują kolory do palety podstawowej, co jest bardzo niepożądanym efektem, gdyż psuje naszą paletę kolorów.
Kategorie:
Pixel art jest zwykle dzielony na dwie kategorie: izometryczny i nie-izometryczny. Izometryczne pixel arty rysowane są w rzucie izometrycznym. Jest to zabieg często spotykany w grach, aby stworzyć wrażenie grafiki 3D bez konieczności generowania jej przez komputer. Z zasady w izometrii korzysta się z kąta nachylenia 30 stopni, ale w przełożeniu na piksele daje to efekt nierównej linii. Aby temu zapobiec najczęściej stosuje się stosunek 1:2, który wyraża się w kącie około 26.565 stopni (arctg 0.5).
Nie-izometrycznym pixel artem jest każdy, który nie zalicza się do kategorii izometrycznego. Są to obrazki, w których zastosowano widok np. z góry, z boku, od przodu, od dołu.
Wykorzystanie:
Pixel art był dawniej bardzo często wykorzystywany w grach komputerowych i konsolach do gier. Obecnie stosowany jest najczęściej w grach strategicznych ze względu na dużą ilość obiektów na ekranie. Jest on używany również w telefonach komórkowych oraz na innych platformach sprzętowych posiadających ograniczenia liczby kolorów i rozdzielczości ekranów.
Wiele ikon może być także uznanych jako pixel arty. Szczególnie często stosuje się ten rodzaj grafiki przy mniejszych rozmiarach, takich jak 16x16 i 24x24. Jeszcze kilka lat temu większość ikon powstawała, w pewnym stopniu, na zasadzie pixel artu, głównie przez ograniczenia względem kolorów. Teraz jednak, 32 bitowa grafika sprawia, że takie ikony spotykane są coraz rzadziej.
-----------------------------------------------------
To koniec jeśli chodzi o informacje, z innej perspektywy Tibia wygląda na bardziej "zaawansowaną", nie? XD
Tu macie wiele ciekawych wyjaśnień dotyczących cieniowania, Lineartu, o ile nikomu nie przeszkadza english sub XD
http://www.natomic.com/hosted/marks/mpat/
I tak jak obiecałem, 3 moje pracki:
Warto coś więcej wiedzieć zanim będziemy krzyczeć: "LOL LEPSZOM GRAFIKE OD TEJ W TIBII ROBIE W GIMP 2!!! HAHA" ;p
Jak się podoba pochwal pan(i) posta XD
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by
JR9
for
stylerbb.net
Regulamin